Monday, July 23, 2012

Ramadhan Al-Mubarak

Assalammualaikum.

Alhamdulillah diam tak diam sudah dua hari kita menjengah bulan ramadhan yang mulia pada tahun ini *amboi sastera benor ayat* Hewhew.

Entry aku ni bosan sebab tiada jpeg. Ayat panjang berjela jela macam roti john #EH =='

Haa setelah tiga tahun belajar kat sabak nun, ini adalah puasa pertama dengan keluarga. Sebelum ni bila balik hujung minggu je boleh berbuka dengan family selainnya berbuka dengan kawan-kawan.

First kena puasa jauh dari keluarga masa aku semester satu. Huh gila sabak yang sebak tahu. Mana sebak, first time kot tapi Alhamdulillah ada kawan kawan yang terbaik. Jadi lama lama aku semakin oke *ceh manja sungguh*.
Second puasa pula masa sem tiga, masih berpuasa kat dalam asrama lagi. Jadi masa nak berbuka tu kumpul satu bilik then makan ramai ramai. Hee meriah sangat ! Rindu gaban !!

Last puasa dengan kawan kawan masa sem lima, masa ni kiteorang dah duduk rumah sewa. Haa sapa masak juadah berbuka ? mesti lah tiada sapa masak. hahaha. Erm bukan pemalas apatah lagi berat tulang tapi lepas balik kelas penat plus dengan projek lagi,sobs. Tapi waktu sahur tu ada seseorang ni rajin sangat masak, tetibe terkejut je dengar bunyi tun tang tung tang seduk dan periuk berlaga. Lepastu aroma nasi goreng menari nari masuk dalam ruang legar bilik kiteorang lalu menusuk ke lubang hidung. Lalu dengan tak semena mena terjaga lah rakyat sekalian yang lena untuk manjamu selera. Woah begitu senang sekali bangun dari tidur ye ? sebenarnya itu hanya laa cerita dogeng. Kena terpekik terlolong dulu baru bangun, lagi lagi aku yang kurang suka makan sahur. Erm buka kurang suka sebenarnya tapi tekak tak dapat terima makanan pepagi, waktu makan pagi aku pun selalunya pukul 10-11. Hehe

Tapi sekarang puasa ku dirumah manis rumah, hari hari makan masakan mak. dulu beli kat bazar je, lepastu aku sekarang suka bangun sahur dan makan dengan berselera sekali, Hahaha. InsyaAllah cuba perbanyakkan ibadah dari tahun tahun sebelum ni. Harap terus istiqomah, jangan bulan ramadhan je nak lebih lebihkan ibadah ye *ini nasihat untuk diri sendiri*.

Raya ? tahun ni aku tak fikir raya sangat. Tak teruja macam dulu, mungkin sebab makin meningkat dewasa kot. Duit raya still available, hehe tapi tak tahu lah tahun ni aku dah kerja. selalunya orang tanya "dah kerja belum?" kalau jawab belajar lagi pasti dapat duit woo. Paling best bila orang tu tanpa banyak soal terus bagi je duit raya, macam budak sekolah lagi katenyee, EH

Oke lah, dah melalut dan panjang bait bait ayat aku ni. kalau aku buka blog orang ayat panjang panjang macam ni memang aku tak akan baca, haha *mengata orang dia yang lebih*

oke lalalala babai. selamat berpuasa selamat berbuka selamat mengerjakan ibadah tarawikh (:

mood : gembira dapat bebel panjang panjang